Takto však smýšlejí vesměs jenom ti, kdo s podobnou prací nemají nic moc společného. Protože kdo ji někdy okusil na vlastní kůži, dobře ví, že to až tak snadné být nemusí. Třeba už jenom proto, že se to neobejde bez nakládky a vykládky, a to mohou být i dost komplikované věci.
- Náklad se musí na onu korbu vynosit. A vzhledem k tomu, kolik se toho na nákladní auto vejde, respektive kolik se tam toho vejít má, je jasné, že to dá pořádnou práci. A pokud by to tam měl navíc jeden nosit kus po kuse, třeba i tisíce krabiček, balíčků, sáčků a podobně, naběhal by se a uondal, hanba mluvit.
- Náklad se na oné korbě musí náležitě rozmístit. Aby tam nezůstával zbytečný nevyužitý prostor, aby se ty věci cestou nesesypaly, neposunuly, nepopadaly, nepoztrácely a nepoškodily či dokonce neponičily. A zkuste si tam ty věci skládat podobně jako při hře Tetris!
- A zkuste pak při vykládce onen celý náklad přebírat kus po kuse, abyste věděli, co se vyloží tady a co onde, a zkuste to zase kus po kuse vynášet! Hrůza!
A proto mohou být dopravci rádi, že mají palety. Protože na ty se dá naložit veškeré kusové zboží, dá se to na nich náležitě upevnit a zabalit. A to se to potom nakládá, to se to organizuje, co kam přijde, to se to šetří prostorem a časem!
A proto je dobře, že palety existují. A že si je mohou dopřát všichni, kdo mají s dopravou něco společného. A to ať už se jedná o europalety s přesně danými rozměry a dalšími parametry, nebo o jiné typy palet, třeba i dělané na míru pro toho kterého objednavatele, jenž je potřebuje.
Protože takové palety v podstatě nemají ani jediné negativum. Když jsou používány – jak zaznělo – prokazují neocenitelné služby. A když zrovna používány nejsou? Pak je lze stohovat, tedy rychle a pohodlně naskládat na sebe, a tyto díky tomu až do příštího využití nikomu nepřekážejí, protože zabírají jen minimum místa.
Prostě ideál.